published on in Opdrachten
tags: natuur dieren

De Jachtluipaard

De nieuwste opdracht in De Digitale Topschool gaat over De Jachtluipaard.

De Jachtluipaard

Dit is er een die door onze eigen leerlingen is bedacht. Het is een erg complete en vrij pittige opdracht waarbij er voor iedereen wel iets te leren valt. Een voorbeeld van een van de vragen:

Jachtluipaarden, en ook andere katachtigen, gebruiken verschillende posities voor hun ogen en oren. Hiermee kunnen ze vertellen hoe ze zich voelen, ze drukken er emoties mee uit. Weet jij welke emotie of welk gevoel hoort bij elk van de 4 onderstaande kattengezichten? Let daarbij vooral op de ogen en oren in de rode cirkels.

Opdrachten met dieren zijn favoriet bij de leerlingen. Daarom is het ook zo mooi dat wij een ingebouwd mechanisme hebben om opdrachten door leerlingen te laten maken. Het sluit vanzelf aan bij hun leefwereld.

Bekijk hier een voorproefje

Voor wie twijfelt over De Jachtluipaard of Het Jachtluipaard: het mag allebei. :)