published on in Opdrachten
tags: Sport

De Olympische Spelen

De nieuwste opdracht in De Digitale Topschool gaat over De Olympischje Spelen.

Olympische sporters in de lucht

De Olympische Winterspelen staan op het punt van beginnen! De Nederlandse (winter)sportdelegatie reist dit jaar af naar het Zuid-Koreaanse Pyeongchang. Onder aanmoediging van de (hopelijk) vele oranjefans hopen de atleten weer met een lading medailles terug te keren naar Nederland.

Maar wat weet de leerling eigenlijk over dit eeuwenoude sportevent?

Bij deze toegankelijke opdracht duikt de leerling niet alleen in de geschiedenis van de spelen, maar maakt ook kennis met de nieuwe sporten die bij de zomerspelen in 2020 door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) worden toegevoegd. En hoe lang is zo’n marathon nou eigenlijk?

Bekijk het voorproefje op onze website

Logo van De Digitale Topschool

De Digitale Topschool

Dat is online onderwijs voor kinderen op de basisschool met talent voor leren. Je mag ze ook hoogbegaafd noemen, slim, voorlijk en al die andere woorden die op kinderen van toepassing zijn.

Wij hebben veel expertise in huis om deze leerlingen uit te dagen. Wij noemen ze TOP-leraren. Vrijwilligers met het 💜 op de goede plaats. Ons lesmateriaal is uitzonderlijk lastig als je nog maar op de basisschool zit. Door ze met deze “ai een grote berg in zicht help dit is moeilijk ik snap het niet” te laten kennismaken leren ze dat ze niet altijd alles direct hoeven te weten. Vragen stellen mag! En gezamenijk komen we wel op de goed antoowrden.

Dat is vaak even wennen. Maar wel beter voor ze.

Zo werkt het in de echte wereld ook, trouwens.

De Stichting Digitale Topschool is een onafhankelijke ANBI die het product voor een zeer minimale vergoeding aanbiedt. Deze is door scholen volledig te bekostigen uit de reguliere budgetten. www.dedigitaletopschool.nl