published on in Opdrachten
tags: muziek notenschrift

De Taal Van Muziek

De nieuwste opdracht in De Digitale Topschool gaat over De Taal van Muziek.

Muzieknoten in een boek

Muziek, iedereen houdt er wel van. De één wat meer dan de ander, maar toch heeft bijna iedereen wel een favoriete muziekstijl of een liedje dat bijzonder voor hen is.

Muziek kun je niet alleen horen maar ook lezen en schrijven, de “letters” van muziek noem je noten of het notenschrift. Het notenschrift kent nog net geen “alfabet”, maar er zijn wel een aantal verschillende “letters” te onderscheiden. Je kunt zelfs woorden maken! Dit alles en meer wordt geleerd in deze opdracht.

Bij de opdracht worden verschillende media ingezet: rijke illustraties, een werkblad dat gedownload en geprint moet worden, twee video-lessen met muziektheorie, de theoretische vragen en ook mag de persoonlijke muzieksmaak van de leerling niet ontbreken.

Bekijk het voorproefje op onze website

Logo van De Digitale Topschool

De Digitale Topschool

Dat is online onderwijs voor kinderen op de basisschool met talent voor leren. Je mag ze ook hoogbegaafd noemen, slim, voorlijk en al die andere woorden die op kinderen van toepassing zijn.

Wij hebben veel expertise in huis om deze leerlingen uit te dagen. Wij noemen ze TOP-leraren. Vrijwilligers met het 💜 op de goede plaats. Ons lesmateriaal is uitzonderlijk lastig voor ze. Door ze met deze “ai een grote berg in zicht help dit is moeilijk ik snap het niet” te laten kennismaken leren ze dat ze niet altijd alles direct hoeven te weten. Vragen stellen mag!

Dat is vaak even wennen. Maar wel beter voor ze.

De Stichting Digitale Topschool is een onafhankelijke ANBI die het product voor een zeer minimale vergoeding aanbiedt. Deze is door scholen volledig te bekostigen uit de reguliere budgetten.