published on in Opdrachten
tags: oudheid mythologie verhalen liefde

Een Grieks Drama

De nieuwste opdracht in De Digitale Topschool heet Een Grieks drama. Zoals je zou verwachten gaat hij over het Oude Griekenland, specifiek over de liefde van Ariadne voor Theseus.

Een Grieks drama

In het oude Griekenland, ver voor onze jaartelling, startten allerlei zaken die in onze samenleving nog steeds belangrijk zijn. Denk aan de democratische staatsvorm, de aandacht voor sport en spel, aan toneel en literatuur, beeldhouwkunst, filosofie en wiskunde. Het is een dankbare bron voor een aantal van onze opdrachten.

Over Theseus, de held van Athene en Attika, gaat deze opdracht. Zijn bekendste avontuur is zijn strijd met de Minotaurus, een stiermens die in een doolhof verbleef en tieners verslond. Het is niet alleen een verhaal over een beproeving, maar ook over opstandigheid, over list, over liefde, over goed en kwaad en over misverstanden.

Bekijk het voorproefje op onze website

Logo van De Digitale Topschool

De Digitale Topschool

Dat is online onderwijs voor kinderen op de basisschool met talent voor leren. Je mag ze ook hoogbegaafd noemen, slim, voorlijk en al die andere woorden die op kinderen van toepassing zijn.

Wij hebben veel expertise in huis om deze leerlingen uit te dagen. Wij noemen ze TOP-leraren. Vrijwilligers met het 💜 op de goede plaats. Ons lesmateriaal is uitzonderlijk lastig voor ze. Door ze met deze “ai een grote berg in zicht help dit is moeilijk ik snap het niet” te laten kennismaken leren ze dat ze niet altijd alles direct hoeven te weten. Vragen stellen mag!

Dat is vaak even wennen. Maar wel beter voor ze.

De Stichting Digitale Topschool is een onafhankelijke ANBI die het product voor een zeer minimale vergoeding aanbiedt. Deze is door scholen volledig te bekostigen uit de reguliere budgetten.