tags: creatief denken iq

Creatief denkvermogen

Stel je leert makkelijk en de lesstof in de klas heb je eigenlijk wel door. Hoe moet je bij de les worden gehouden, en misschien wel belangrijker, hoe ga je gemotiveerd het voortgezet onderwijs in?

Je creatieve denkvermogen moet worden aangesproken.

Dit is wat onze opdrachten beogen. Ons materiaal wordt speciaal voor ons ontwikkeld en is niet zomaar te vinden. Deze vraag bijvoorbeeld: hoe staan Aristoteles, Socrates en Plato in verhouding tot elkaar? Dit is er een uit onze serie over filosofie.

We nodigen de leerling uit over het antwoord na te denken en vooral toe toelichten hoe het antwoord tot stand kwam. De top-leraar (onze mentor op afstand) heeft veel vrijheid in de beoordeling van de opdracht. Het komt voor dat een leerling een correct antwoord geeft, dat niet tot de officieel goedgekeurde uitwerkingen behoord. Het creatieve denkvermogen is dan dus maximaal benut.