published on in Meekijken
tags: interview obama leerling talent journalistiek

Interview met Bo, de hond van de Obama‘s

In onze opdracht Het werk van de journalist vragen we de leerling een interview te maken. Als voorbeeld geven we aan dat ze fictief Bo, de hond van de Obama’s kunnen interviewen.

Dit exemplaar getuigt van veel humor. Direct na dit interview plaatste de leerling een “echt” interview met een bestaand persoon. De opdracht werd dus dubbel goed gemaakt.

Hoi Bo

Woef!

Ik ga jou 10 vragen stellen maar wel eerlijk antwoord geven!

Woef………?

Oké, Hoe is jou ervaring met de pers?

Ik woon al sinds 15 april 2009 bij de familie Obama. Ik werd 16 april al aan de pers voorgesteld . Dat vond ik heerlijk! Ik smul echt van de pers, woef!

Wat leuk ik hoor dat er ook een andere hond bij jullie woont!

Ja dat is Sunny, ze is als een zusje voor me! Ze is net zo vrolijk als ik, echt een Sunny!

Wat leuk, hahaha! Nu de derde vraag , wat doe je het liefste behalve je showen bij de pers?

Wandelen met de familie Obama, er is genoeg ruimte!

Geweldig, ga dat zo dan maar doen!

Woef!

Wat zijn je lievelings koekjes?

Eigenlijk is dat een geheim, maar ik zal het vertellen! Gewoon eigenmerk koekjes uit de Amerikaanse supermarkt!

☺ je bent nu op vakantie in Nederland, ga je vaker op reis?

Nou eigenlijk niet, mijn baas wel maar ik niet. Wel in eigen land

Wat is je favoriete feestdag?

Nou dat is kerst. Ik kreeg eens een keer een enorm bot!

Die heb je zeker helemaal opgepeuzeld, en je ziet er altijd zo goed uit hoe komt dat?

Doordat ik zo vaak gewassen word, BLEEEH!

Wij mensen vinden dat anders niet hoor. Als je op Google kijkt dan zie je jou veel in verschillende pakjes, vind je dat fijn?

Eigenlijk niet zo, maar ze staan wel Cool He!

Heel Cool, en spelletjes wat vind je daar van?

Echt ze staan Cool? Nou eeh monopoly vind heel leuk maar, de rest ook wel. Woef!

Ik ook, de laatste vraag, hoe vond je dit interview?

Ik word niet vaak geïnterviewd, maar het was toch wel leuk!