published on
tags: iq hoogbegaafd basisschool

“Meer Intelligente Kinderen”

Basisschool Het Veer in Duiven gebruikt De Digitale Topschool. Ons aanbod past bij de aanpak die op school Meer Intelligente Kinderen (MIK) wordt genoemd.

In de woorden van Gerard Smidts:

“Vanaf het begin ben ik enthousiast omdat we de kinderen niet loslaten. Doordat er vanuit de digitale topschool feedback wordt gegeven en wij deze feedback ook krijgen kunnen wij kinderen ook goed begeleiden en volgen. Door de jaren heen zijn er steeds meer opdrachten bijgekomen en is de site ook verder ontwikkeld.”

Wat de aanpak van Het Veer indrukwekkend maakt is dat zij jaren geleden al beleid op dit gebied hadden in de vorm van een Digitaal Handelingsprotocol Hoogbegaafdheid. Kinderen worden in groep 1, 3 en 5 gescreend. Er is een klas binnen school gecreëerd en er is geïnvesteerd in materialen voor deze kinderen, om ze zo meer uit te dagen en te motiveren.

www.hetveer.nl