published on in verkeer geschiedenis
tags: opdracht

Het Openbaar Vervoer in De Grote Steden

De nieuwste opdracht in De Digitale Topschool gaat over het Openbaar Vervoer.

Openbaar Vervoer

Deze opdracht is geïnspireerd door een van de topschoolleerlingen. Het gaat over het openbaar vervoer in de drie grote steden: Rotterdam, Amsterdam en Den Haag. De verschillende voertuigen komen aan bod, er is plaats voor geschiedenis en we denken ook na over duurzaamheid. Zoals in deze vraag:

Al die bussen, trams, metro’s en veren hebben energie en brandstof nodig om reizigers te kunnen vervoeren. De GVB wil ook graag zorgen voor een schoner milieu, met andere woorden: ze willen duurzaam zijn. Op welke manier probeert de GVB de vervoersmiddelen te verduurzamen?

In deze opdrachten krijgen de leerlingen een kijkje in de volwassen wereld van het vervoer en mogen ze creatief nadenken over de vraagstukken van morgen. Pak snel je tas en Ov-kaart en reis met ons mee door de Randstad.

www.dedigitaletopschool.nl/voorproefjes/172-het-openbaar