published on in Site-update
tags: vakantie

Zomervakantie

De Digitale Topschool is voor kinderen gesloten tijdens de zomervakantie. Dit is in lijn met onze pedagogische opzet. Wie zich moet inspannen, moet zich kunnen ontspannen. Om deze reden moedigen wij thuis aan de opdrachten werken ook niet aan.

Tot vandaag ging onze software uit van een landelijk gemiddelde: zomervakantie van 15 juli tot 15 augustus. Het is een goede benadering. Maar de Nederlandse overheid stelt de datums van alle schoolvakanties beschikbaar als Open Data.

Dit houdt in dat we alle datums via software kunnen inlezen. Dat is nauwkeuriger. Niemand valt nu meer buiten de boot door schattingen van ons.

De school moet dan wel zijn regio kiezen (noord, midden of zuid). Doet hij dat niet, dan gaan we uit van regio midden.