published on in Meekijken
tags: interview leerling voorproefje obama

Interview met Bo Obama

Een van de opdrachten van onze school is een interview-opdracht. De leerlingen moeten een fictief interview maken met Bo, de hond van de familie Obama. Soms zijn de interviews zó leuk dat we ze hier plaatsen.

Ik spreek hier met de beroemde hond: Bo Obama! Bo, vind je het leuk om zo beroemd te zijn?

ik merk het nauwelijks, er komt soms wel een man met een camera voor Sunny en mij te staan, maar dat vind ik wel grappig. Terwijl die flitsen soms wel pijn doen aan onze ogen.

Oké, je zegt: met Sunny. Vind je het dan wel leuk dat je nu een nieuw maatje hebt? of wil je juist alleen op de foto?

Sunny? Wel leuk? Sunny is super aardig en heel lief! ze is soms wel een beetje afhankelijk maar ze zit vol energie! En soms word ik wel apart gefotografeerd.

Sunny is dus heel aardig. Maar was het niet wennen in het begin? een nieuw familie lid?

Natuurlijk was het in het begin wennen. Maar dat is met alles. Sunny en ik klikte meteen, ze is als perfect een klein zusje voor me. Misschien komt het ook omdat we van hetzelfde ras zijn. Portugese waterhond.

Gezellig! Maar wat vind je eigenlijk van je baasjes?

Mijn baasjes? ze zijn geweldig! Maar Barack is wel vaak weg naar andere landen en Michelle gaat dan ook mee. Maar ik heb altijd Sunny, Sasha en Malia nog!

Zijn Sasha en Malia lief? want je gaat wel erg veel met ze om.

Ze zijn super lief! maar niet altijd voor elkaar. Dan zit die weer aan haar haar. En dan pakt die weer iets af, maar dat is volgens mij met iedereen. Ik kan echt goed met ze omgaan. Ze zijn ook heel lief voor me!

Bo, ik hoorde dat je ook zonnen-panelen op je honden hok hebt, vind je het leuk?

Ja hoor! het is wel grappig en leuk. Er werd ook een filmpje gemaakt waarbij ik als een honden president lijk! echt heel leuk! haha het was heel leuk om het te maken.

Wist je ook dat je een bijnaam hebt? “The first puppy” of “The first dog” wat vind je er van?

OH! is die voor mij? ik dacht al. Soms hoor ik namelijk mensen roepen. “KIJK THE FIRST DOG” ik dacht dat het voor malia was, alhoewel zij….is geen hond. Foutje.

haha! wat grappig. maar wat vond jij het leukst wat je ooit hebt gedaan?

uuhhm. Nou ik heb ooit met een camera gevochten, omdat ik hem zat was en door een speech heen geroepen of ineens op iemand schoot gesprongen. Heel mijn leven is wel leuk!

Zo, zo. Is het eigenlijk niet raar dat je de hond bent van de president?

Mwa. valt wel mee. Ik vind het wel leuk, samen met Sunny.

Oké, maar wat doe je dan het liefst met Sunny?

Op hun schoot springen als ze bezig zijn met een interview of zo. Dat is heel grappig!

Wat leuk, maar dit was al weer het einde van dit interview.

Ahw, wat jammer. Nog een fijne dag!

Jij ook!