tags: opdracht hoogbegaafd

Open opdrachten

Het grootste deel van de opdrachten van De Digitale Topschool zijn open.

Dit betekent dat de leerling in eigen woorden en/of illustraties het antwoord moet geven. Geen meerkeuzevragen en geen beoordeling door de computer. Onze top-leraren (mentors op afstand) kijken het werk na vanuit hun eigen expertise. We hebben top-leraren op alle vakgebieden: geneeskunde, advocaten, filosofen, taalkundigen, noem maar op.

Het open karakter van de opdrachten prikkelt snelle leerlingen veel meer dan een meerkeuzeopdracht. Er moet écht nagedacht worden! Het is de enige manier om deze doelgroep echt gemotiveerd te houden. Het antwoord hoeft ook niet perfect te zijn. De top-leraren zijn flexibel genoeg om met de leerling mee te denken, en op de juiste plaats de juiste feedback te geven.